افزايش رقابت، تحولات بازار و محيط كسب و كار، روش‎هاي تأمین اقلام و ارتباط ميان خريداران و تأمین‎كنندگان را تغيير داده است. در شرايط جديد افزايش روابط با تأمین‎كنندگان و توسعه روابط مشاركتي و پايدار با آنها براي كاهش هزينه‎ها و افزايش انعطاف‎پذيري در برابر تغييرات بازار ضروري است. در اين راستا برخي از شركت‎هاي بزرگ نرم‎افزاري جهان با ارائه راه‎حل‎هاي جامع و مؤثر به نام «مديريت روابط تأمین‎كنندگان» در اين زمينه بهبودهايي چشم‎گيري را ایجاد کرده اند. البته پديد آمدن چنين سيستم‎هايي بواسطه افزايش وابستگي به پيمانكاران و تأمین‎كنندگان در سازمان­ها بوده است. براي افزايش سود، شركت‎ها بايد بتوانند در حداقل زمان ممكن، ‌تأمین‎كننده مناسب را انتخاب نمايند،‌ رابطه استراتژيك را با تأمین‎كنندگان افزايش دهند و به­ صورت مؤثر با آنها در تعامل باشند. سيستم‎هاي مديريت روابط تأمین‎كنندگان ساپ ابزارهايي را ارائه مي‎كنند كه بواسطه آن مي‎توان روابط تعاملي،‌ گسترده و استراتژيكي را با تأمین‎كنندگان توسعه داد. اين سيستم‎ها فرآيند تداركات و تأمین استراتژيك درون سازمان‎ها و بين چند سازمان را مديريت مي‎نمايند. تجربه نشان داده است كه شركت‌ها و سازمان­هايي موفق هستند كه روابط مستحكم و پايداري را با تأمین­ كنندگان خود برقرار نمايند. راهکار ارتباط با مشتری " SRM "ساپ با ارائه برنامه ها و گزارشات ذیل به تسریع این مهم پرداخته است.