راهکار ارتباط با تامین کنندگان


افزايش رقابت،تحولات بازار و محيط كسب و كار،روش ‎هاي تأمین اقلام و ارتباط ميان خريداران و تأمین‎ كنندگان را تغيير داده است.در شرايط جديد افزايش روابط با تأمین ‎كنندگان و توسعه روابط مشاركتي و پايدار با آنها براي كاهش هزينه‎ها و افزايش انعطاف ‎پذيري در برابر تغييرات بازار ضروري است.در اين راستا برخي از شركت ‎هاي بزرگ نرم افزاري جهان با ارائه راه ‎حل‎ هاي جامع و مؤثر به نام «مديريت روابط تأمین‎ كنندگان» در اين زمينه بهبود هاي چشم‎ گيري را ایجاد کرده اند. البته پديد آمدن چنين سيستم ‎هايي به واسطه افزايش وابستگي به پيمانكاران و تأمین‎ كنندگان در سازمان­ها بوده است.براي افزايش سود،شركت‎ها بايد بتوانند در حداقل زمان ممكن،تأمین ‎كننده مناسب را انتخاب نمايند،‌رابطه استراتژيك را با تأمین ‎كنندگان افزايش دهند و به­ صورت مؤثر با آنها در تعامل باشند.سيستم‎هاي مديريت روابط تأمین ‎كنندگان ساپ ابزارهايي را ارائه مي‎كنند كه بواسطه آن مي‎توان روابط تعاملي،‌گسترده و استراتژيكي را با تأمین ‎كنندگان توسعه داد. اين سيستم‎ ها فرآيند تداركات و تأمین استراتژيك درون سازمان‎ها و بين چند سازمان را مديريت مي‎ نمايند.تجربه نشان داده است كه شركت‌ ها و سازمان­ هايي موفق هستند كه روابط مستحكم و پايداري را با تأمین­ كنندگان خود برقرار نمايند.راهکار ارتباط با مشتری " SRM "ساپ با ارائه برنامه ها و گزارشات ذیل به تسریع این مهم پرداخته است.