یکی از مهم ترین بخش های تبیین استراتژی بازاریابی در مدیریت و حتی راه اندازی یک کسب و کار،گزارش تجزیه و تحلیل بازار می باشد.گزارشات نقش تغذیه ذهنی تحلیل گر برای اتخاذ تصمیمات صحیح را ایفا می کند.در شرایطی که این تغذیه صحیح باشد استراتژی های اتخاذ شده موفق خواهند بود.ساپ با ارائه گزارشات کاربردی این شرایط را برای تحلیل گر ایجاد می کند،که مانند یک مدیر خبره به اتخاذ تصمیمات بازاریابی بپردازد.برخی از این گزارشات در ذیل ارائه شده است.
- گزارش روز موجودی شعبات و نمایندگی ها به تفکیک برند
- گزارش ریال،حجم و وزن فروش به تفکیک برندها و محصولات
- گزارش خرید مشتریان
- گزارش موجودی تعدادی انبار
- گزارش موجودی در راه و سفارشات ارسال از تامین کننده
- گزارشات ضایعات،مرجوعی و هزینه های فروش و توزیع
- گزارش سهم و حضور رقبا در بازار