یکی دیگر از وظایف مهم مدیران فروش ارزیابی عملکرد تیم فروش می باشد.این ارزیابی عملکرد می تواند در سطح پرسنل،شعبات،مناطق و حتی در سطح نمایندگی ها و مشتریان باشد.ارزیابی عملکرد از منظر های مختلفی دارای اهمیت است،مدیران به وسیله ارزیابی عملکرد می دانند که سازمان ها در چه اشلی از کارایی قرار دارند،آنها به وسیله ارزیابی عملکرد متوجه می شوند که سیاست ها و تصمیمات اتخاذی چه تاثیراتی در کارایی پرسنل داشته است.ساپ با ارائه برنامه ها و گزارشات کاربردی در این حوزه مدیران را در جهت ارزیابی عملکرد واحدها و افراد سازمانی یاری می دهد.
- ارائه معیارهای متنوع و قابلیت افزایش معیارهای دیگر در ارزیابی عملکرد
- ارزیابی عملکرد مناطق فروش،شعبات و نمایندگی ها فروش
- ارزیابی عملکرد فروشندگان
- گزارشات در خصوص تغییرات عملکرد فروشندگان در نوسانات فصلی و دوره های زمانی
- ارزیابی عملکرد واحدهای مختلف سازمانی
- رتبه بندی فروشندگان،شعبات و مناطق فروش
- خوشه بندی و رتبه بندی مشتریان بر مبنای معیارهای چندگانه
- تحلیل و روند شاخص های بهبود عملکرد